Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Jojo hatás és hogyan küzdjünk ellene!?

Jojo hatás és hogyan küzdjünk ellene!?
A jojó-effektus csapdájába szinte minden fogyni vágyó beleesik: a fogyást visszahízás, majd újabb fogyás és hízás követi.

Miért is jön létre a jojo hatás?
Mielőtt elkezdünk a jojo hatással, azaz a nagyon gyors hízással és fogyással foglalkozni, néhány tényezőt tisztáznunk kell. A kulcsszó, amely összeköthető ezzel a problémával, a homeosztázis – belső egyensúly.

Minden testnek meg van az az állapota, amiben a legjobban érzi magát, jobban mondva, amihez hozzászokott. Ha ön 3 évig 90 kg volt, akkor a szervezete és a teste ezt a súlyt szokta meg. Aztán úgy döntött, hogy nagyon gyorsan lefogy 25 kg-ot. Most valljuk be az igazat, ki szereti az ennyire radikális változásokat? Az ön teste sem különbözik ebben, és ezért meg tesz mindent azért, hogy visszakerüljön az eredeti állapotába, amely neki megfelelt.

Ha a fogyókúrás étkezés után ismét „normálisan” fog étkezni, mint azelőtt, nagyon hamar visszakerül az eredeti súlyára, és a fölösleges kalóriák zsírként kezdenek majd lerakódni. Sajnos ez gyakori állapot, ami az ilyen női magazinokból nyert értelmetlen és sokkoló diétáknál jön létre.

Nem állítjuk, hogy az efféle fogyókúráknál nem fogynak le. Lefogynak! De az ön fogyása számos rendbontást okoz majd a szervezetében, amit ezek a fogyókúrák a metabolizmussal tesznek, és ezt rögtön fogja érezni, amint visszatér a normális étkezéshez.

Létezik megoldás
Azonban ha már nekikezdett valamilyen „elképesztő“ diétának, és ennél a cikknél azzal szembesült, hogy mekkorát hibázott, semmi baj. Van megoldás. Ezt a megoldást úgy hívják, hogy visszaállító fogyókúra, és ennek az értelme visszaállítani a metabolizmust az eredeti szintre, és lehetővé tenni a kalória bevitelt felesleges tömegnövelés nélkül.

Visszaállító diéta és hogyan küzdjünk a jojo hatással?
A valóságban a jojo hatás elleni küzdelem nagyon egyszerű, mint a nőknek és a férfiaknak egyaránt.

Két alaplépést kell betartani:

1. Lassan csökkentse a kardio edzéseket, (de ne hagyja ki)
2. Hetente adjon hozzá az étrendjéhez 100 kalóriát. Ha a diétáját napi 2200 kalóriánál fejezte be, akkor az első héten emelje fel 2300-ra, a második héten 2400-ra, és így tovább.

A visszaállító diéta segít állandósítani a diéta utáni tönkretett metabolizmust, visszatérni a klasszikus kalóriákhoz fölösleges zsírfelszedés nélkül és javítani a hormonok egyensúlyhiányát, amely a diétánál keletkezett.

Ha azt kérdezik, meddig adják hozzá a kalóriákat és csökkentsék a kardio edzést, titokzatosan azt válaszoljuk, hogy ez nagyon egyéni. Ám ennek a visszatérő diétának nagyjából addig kellene tartania, amíg maga a fogyókúra, de ezt mindenkinek saját magának kell figyelnie. A szervezet reakciója alapján a megnövelt kalória bevitelre, hamar rájönnek majd, mikor van itt az ideje abbahagyni a visszaállító diétát.

A fogyás sikerének titka
Azután, ahogy már sikerül visszaállítani a metabolizmusát, elkezdheti a fogyókúrát, de értelmesen. Tudatosítsa, hogy ha le akar fogyni, a megoldás nem az, ha nem eszik. A megoldás a rendszeres étkezés, legalább naponta ötször, amihez még mozgást is ad. Higgye el, hogy pont ebben van elrejtve a siker titka.

Erősen hisszük, hogy sikerül kikerülnie az ész nélküli diéták körforgásából és kívánunk sok ledobott kilót, és mindezt jojo hatás nélkül!

Az oldal tetejére
Olcsóbbat.hu Olcsóbbat.hu – Spórolni tudni kell
Árukereső.hu Árukereső.hu